O asystentach

Asystentka ds. sprzedaży jest osobą stanowiącą bezpośrednie wsparcie działu sprzedaży określonej firmy, przedsiębiorstwa lub instytucji. Jak sama nazwa stanowiska wskazuje, asystentka wspomaga sprzedaż poprzez realizację czynności organizacyjnych, obowiązków biurowych i innych działań wyznaczanych na bieżąco przez bezpośrednich przełożonych w dziale sprzedaży. Asystentka może się zajmować przygotowaniem ofert dla klientów, obsługą korespondencji, porządkowaniem bazy klientów, zlecaniem dostarczenia faktur i wieloma innymi zadaniami.

1Pracodawcy poszukujący pracownika na stanowisko asystenta lub asystentki działu sprzedaży stawiają przed kandydatami szereg różnych wymogów rekrutacyjnych, których spełnienie warunkuje zakwalifikowanie do procesu rekrutacyjnego. Najważniejszym wymogiem jest zazwyczaj konieczność posiadania odpowiedniego wykształcenia, najlepiej wyższego pozyskanego w ramach studiów ekonomicznych. Asystentami mogą również zostać absolwenci szkół średnich o tym samym profilu. Pracodawcy zwracają uwagę na dotychczasowe doświadczenie zawodowe kandydatów, choć nierzadko stanowisko to jest obsadzane osobami początkującymi. Konieczna w zawodzie asystenta jest znajomość obsługi komputera i urządzeń biurowych, a także komunikatywność i zdolność efektywnej pracy w zespole.

Zatrudnienie na stanowisku asystentki ds. sprzedaży oferują liczne firmy i przedsiębiorstwa związane ze sprzedażą i handlem. Zarobki w tym zawodzie utrzymują się na średnim poziomie 2000 zł brutto miesięcznie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *