Asystentka sprzedaży wykonuje mnóstwo prac, nie do końca związanych stricte z jej obowiązkami. Niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, że lwią część jej pracy może zajmować dyskutowanie z niezadowolonymi klientami, a także podejmowanie nie zawsze udanych prób zrealizowania wygórowanego targetu.
Efektywne zarządzanie sobą w czasie
Warunkiem pracy na stanowisku asystentki sprzedaży, jest efektywne zarządzanie sobą w czasie. Umiejętność racjonalnego planowania zadań jest tu na wagę złota. Nie można wziąć na siebie ani zbyt wiele obowiązków, ani zbyt mało. Warto maksymalnie produktywnie wykorzystywać swój czas spędzany w pracy w taki sposób, by jak najmniej zadań pozostawało do wykonania na dzień kolejny. Tylko wtedy jest możliwe wykonywanie zadań w taki sposób, by wykonać je w należyty sposób.
Warto również wspomnieć o odporności na stres, która wciąż bywa słabą stroną wielu osób pracujących na tym stanowisku. To nic dziwnego – czasem ilość zadań może przerastać. Nie warto działać w stresie, a raczej próbować wszystko kalkulować na chłodno. To zasada przydatna nie tylko w pracy asystentki, ale również w każdej innej, która wymaga ogromnej podzielności uwagi oraz kontaktów z klientem – a nie ukrywajmy, że praca w dziale sprzedaży, zakłada głównie obie wymienione rzeczy.
wielozadaniowość na stanowisku asystentki to podstawa