Istnieje wiele stanowisk, na które rekrutacja jest dość złożonym procesem. Pracodawcy mają określone wymagania wobec pracowników, co czasem może generować konieczność przeciągania rekrutacji na kolejne miesiące, z powodu niemożności odnalezienia odpowiedniego kandydata na dane stanowisko. Jednym z takich stanowisk jest asystentka sprzedaży, gdzie poza cechami osobowości, dział HR ma zwykle opracowane standardy dotyczące wyglądu idealnej kandydatki na dane stanowisko.
Idealna asystentka sprzedaży
Jak powszechnie wiadomo, idealny pracownik nie istnieje, jednak wiele osób uparcie go poszukuje. Często wymagania co do asystentki sprzedaży przedstawiają się mniej więcej w ten sposób: ma to być młoda, energiczna osoba o miłym głosie i sympatycznej, ładnej twarzy. Do tego musi być zgrabna, by cieszyć oczy klientów odwiedzających biuro lub sklep. To tylko kilka z cech idealnej asystentki sprzedaży, które zapewne znaleźlibyśmy w opisach stanowisk pracy w poszczególnych firmach. Często tego typu wymagania wiążą się z wytycznymi pochodzącymi „z góry”.
Bywa, że przełożeni z danego regionu przyjeżdżają skontrolować, kto zostaje przyjęty na dane stanowisko i na ile odpowiada on opracowanym standardom. Jeśli oceniający stwierdzą, że wytyczne nie zostały zrealizowane, winę ponosi osoba rekrutująca oraz kierownik oddziału/sklepu. Nie zawsze więc doświadczenie i dobra prezencja stanowią gwarant sukcesu.
Każdy pracodawca ma swoje wymagania, ale są takie uniwersalne cechy, które są pożądane u asystentki sprzedaży np. miła aparycja, komunikatywność