Cechy dobrej asystentki sprzedaży

wymagania

Często zawód sprzedawcy kojarzony jest z pewnego rodzaju manipulacją i oszustwem, którego dokonuje osoba odpowiedzialna za ilość i jakość sprzedaży w danym miejscu. Dziś stawia się raczej na jakość obsługi klienta, bo tylko zadowolony klient wróci do danego sklepu, czy firmy po raz kolejny, zapewniając jej długotrwały zysk.

Asystentka sprzedaży do zadań specjalnych

Proces sprzedaży wiąże się zawsze z dwiema stronami, z których jedna może  się okazać wyjątkowo roszczeniowa i wymagająca od asystenta sprzedaży niemal niemożliwych działań. Zadaniem pracownika w takiej sytuacji jest sprawić, aby klient tak czy inaczej poczuł się usatysfakcjonowany. Wymaga to zastosowania technik negocjacyjnych oraz szybkiego reagowania na dynamicznie zmieniającą się sytuację. Warto również wspomnieć o aparycji – musi ona być wyjątkowo miła dla oka – to zawsze ułatwia negocjacje.

Trudno o dobrą asystentkę sprzedaży, ponieważ u kobiet dość często dochodzi do głosu czynnik ludzki. Jednak wielu paniom na tym stanowisku udało się go opanować na tyle, aby osiągać lepsze wyniki niż ich koledzy na tym stanowisku.

Napisz komentarz