Na asystentce sprzedażowej spoczywa wiele różnorodnych obowiązków – łączy ona w sobie dwie funkcje: z jednej strony asystentki, a z drugiej handlowca. Jednym z zadań zawodowych, bardzo często pojawiających się na tym stanowisku, jest przygotowywanie prezentacji sprzedażowej, a następnie przeprowadzenie prelekcji na jej podstawie. Jest to zatem niezbędna umiejętność na tym stanowisku, której powinna towarzyszyć zdolność do publicznego przemawiania i pewność siebie.
Czy istnieją uniwersalne zasady, pomocne w przygotowaniu profesjonalnej prezentacji? Na szczęście tak!
- Przede wszystkim należy pamiętać o logicznym porządku prezentowanych slajdów. Powinny one być ułożone w systemie chronologicznym, odzwierciedlającym wstęp, rozwinięcie i zakończenie. Tylko dzięki temu będziemy w stanie podkreślić cel prezentacji.
- Ważna jest grafika (estetyczna i zespolona z tłem) oraz układ i ilość tekstu – powinno go być zdecydowanie najmniej. Prezentacja działa na zmysł wzroku, zatem musimy używać głównie zdjęć, grafik, wykresów, diagramów, itp.
- Nie należy posługiwać się specjalistycznym językiem, bo nie dla wszystkich jest on zrozumiały.
- Używanie standardowych szablonów to również kiepski pomysł – lepiej stworzyć coś samodzielnie.
- I na koniec pamiętajmy: na prezentacji muszą znaleźć się tylko najistotniejsze informacje! Szczegóły są absolutnie zbędne, gdyż zaburzają odbiór całości i zwyczajnie… nudzą odbiorcę.
taka prezentacja musi być koniecznie dostosowana do odbiorców.
zdecydowanie 🙂