Działy sprzedażowe oferują obecnie bardzo wiele miejsc pracy. Codziennie pojawiają się nowe ogłoszenia stanowiskowe – zdecydowanie najwięcej w województwie mazowieckim, ale sporo ofert znajdziemy także dla regionu wielkopolskiego, pomorskiego oraz śląskiego i dolnośląskiego.
Wymagania, środowisko pracy i proponowane warunki zatrudnienia różnią się w zależności od rodzaju i wielkości firmy oraz kapitału, jakim dysponuje i rynku, na jakim działa (krajowy lub zagraniczny).
Pracodawcy oczekują przede wszystkim ambicji i nastawienia na osiąganie zamierzonych celów. W związku z tym, że głównymi obowiązkami asystentów sprzedaży są realizacja planów sprzedażowych, negocjowanie warunków umów i utrzymywanie trwałych relacji z klientami, należy być osobą komunikatywną, pewną siebie, asertywną i zdeterminowaną. Dobra organizacja pracy, znajomość języka angielskiego oraz programu MS Excel, a także wykształcenie wyższe to najczęstsze wymagania formalne. Niekiedy trzeba również posiadać prawo jazdy oraz podstawową wiedzę z branży, w której działa dana firma.
Pracodawcy oferują asystentom umowę o pracę, atrakcyjne wynagrodzenie (w większej mierze uzależnione od wypracowanej prowizji) oraz narzędzia pracy, możliwości rozwoju i awansu, a także interesujące pakiety świadczeń pozapłacowych – zwłaszcza te ostatnie pojawiają się praktycznie w każdej ofercie rekrutacyjnej, wyraźnie zwiększając jej atrakcyjność.