Dobra wiadomość dla osób, chcących rozwijać swoją karierę w sprzedaży jest taka, że stanowisko asystenta w tej branży z reguły nie wymaga ukończenia studiów wyższych. Oczywiście wykształcenie w zakresie handlu, marketingu lub nawet psychologii będzie atutem, jednak nie jest koniecznie.
Zazwyczaj wymaga się wykształcenia średniego, prawa jazdy kategorii B i znajomości języka obcego. Zdecydowanie większe znaczenie mają rozwinięte umiejętności miękkie (a wbrew powszechnemu przekonaniu nie każdy je posiada) oraz doświadczenie w obsłudze klienta. Asystowanie w procesach efektywnej sprzedaży musi być ponad to poparte głęboką świadomością metodyki realizacji celów.
Oznacza to, że asystentką sprzedaży może zostać tylko osoba nakierowana na osiąganie wyznaczonych planów oraz lubiąca pracę biurową i interakcje międzyludzkie. Przydatna może się okazać również znajomość technik negocjacyjnych, a niezbędna – biegła umiejętność obsługi programów biurowych. Jeżeli nie czujemy się pewnie w którymś z tym zakresów – warto pomyśleć o szeroko dostępnych, kilkudniowych kursach dokształcających, warsztatach z obsługi programów Office oraz certyfikatach językowych.