Sprzedaż to złożony proces. Świadomość oczekiwań klienta oraz posiadanie predyspozycji sprzedażowych znacznie ułatwia realizację wyznaczonych celów. Rozważając pracę na stanowisku asystentki sprzedaży, warto przeanalizować czy posiadamy cechy idealnego handlowca oraz czy jesteśmy w stanie je w krótkim czasie wypracować.
Handel i rola sprzedawcy ewoluują. Asystent sprzedaży jest świadomy, że kluczem do sukcesu jest budowanie trwałych relacji z klientem. Swoją wiarygodnością i zaangażowaniem kreuje swój pozytywny wizerunek oraz umiejętnie pielęgnuje wytworzoną więź międzyludzką. Tym samym wiąże klienta z daną marką lub ofertą.
Asystent sprzedaży powinien w każdym aspekcie wykazywać się ogromnym profesjonalizmem. Dotyczy to przede wszystkim szczegółowej wiedzy o produkcie czy prezentowanej ofercie. Dzięki czemu sprzedawca w kompetentny sposób może doradzić kupującemu. Nie boi się trudnych pytań i posiada zawsze rzeczowe argumenty.
W sprzedaży ważna jest duża odporność na stres. Nawiązane kontakty trzeba należycie pielęgnować. Budowanie trwałych relacji wiąże się także z rozwiązywaniem sytuacji konfliktowych czy wręcz kryzysowych. Dobry handlowiec potrafi zawsze zachować spokój i znaleźć rozwiązanie z zaistniałej sytuacji.
Optymizm i pozytywne nastawienie są również bardzo istotne w pracy w sprzedaży. Psychologowie dowodzą nie od dziś, że potencjalny klient chętniej decyduje się na zakup u sprzedawcy, który budzi w nim sympatię.
Bardzo dobrze napisane 🙂
Dziękuje bardzo 🙂